söndag 18 november 2007

Knepigt med IE6

Egentligen vet jag inte om det beror på IE6 eller någonting i NIS 2004 eller eventuellt någonting i WXP HE SP2.

Men grejen är att vissa bildfiler inte visas, i min webläsare. Och det är jag själv som gjort HTML-sidorna. I FP2000.

HTML-koden:


få vara kvar?

På min hustrus maskin (W2K SP3, IE6, NIS 2003) där syns allt och kodraden får vara kvar.
På min bärbara (WXP MCE SP2, IE6, NIS 2006), där syns också allt.
På min stationära (WXP HE SP2, IE6, NIS 2004) där försvinner det?

Fast inte riktigt sant. Jag håller på att flytta mina HTML-sidor från passagen till Diino och för en sida, på passagen, där ser jag bilderna. Exakt samma sida kopierad till diino, där ser jag inte bilderna. Det här blir jag inte klok på och ingen support kan hjälpa mig. Alla skyller på alla.

Men en eloge till supporten på Diino (Tomas) som har jobbat och verkligen försökt hjälpa mig.

Nu vädjar jag - någon annan som stött på något liknande - och kommit på vad det beror på? nisse@ngn.nu

Mina övriga bloggar: NGN-blogglista.

Inga kommentarer: